Categories: 생활

브라질너트 효능 몰랐던 30가지 비밀?…하루섭취량 부작용 총정리

브라질너트 효능 매력에 푹 빠졌어요. 당연하죠. 건강에 좋으니까요. 그래요. 진짜 브라질너트가 우리 몸에 좋을까요. 요즘 사람들 건강식품에 참 관심이 많습니다. 건강에 좋고 정력에 좋다고 해서 개구리부터 뱀, 각종 약초 가리지 않고 먹습니다.

그만큼 오래 살고 싶은 욕구가 강하기 때문입니다. 오래 사는 것 못지않게 건강하게 사는 게 누구나 꿈꾸는 인생의 목표가 아닐까 그런 생각을 해봅니다. 이런 시류를 반영이라도 하듯 많은 사람들이 건강식품을 적극적으로 챙겨 먹습니다. 매스컴을 봐도 하루가 멀다 하고 건강식품을 소개하는 프로그램이 방영됩니다.

바야흐로 건강식품 정보의 홍수 속에 살고 있다고 해도 과언은 아닐 겁니다. 하지만 이들 건강식품이 내게 딱 맞는 것인지 그런 정보는 섭렵하기가 여간 쉽지가 않습니다. 그런 정보는 부족해 이를 해소할 갈증은 여전한 셈입니다.

요즘에는 외국산 식품들이 국내로 많이 들어옵니다. 예전 같았으면 볼 수도 없었던 귀한 외국산 식품들이 오늘날에는 교통이 발달하고 외국과의 왕래가 잦아지면서 우리 주변에서 아주 쉽게 살 수 있게 되었습니다. 집 부근의 동네 마트를 가도 있을 정도로 흔합니다. 예전 같으면 구경조차 하기 힘들었던 바나나와 파인애플 같은 과일들을 살 수 있게 되었습니다.

따라서 외국의 식품들까지 주변에 넘쳐 나는 시대에 이들 식품을 잘 먹는다면 내 몸을 챙기고 건강을 지킬 수 있습니다. 갑 마저도 싼 편이라 예전보다 건강을 챙기기 쉬워졌습니다. 따라서 정보를 잘 섭렵하고 좋은 건강 정보를 챙기면 그 만큼 건강을 챙기기 쉬운 여건이 마련된 셈입니다. 그 중에서도 최근 각광 받고 있는 브라질너트라는 일종의 견과류에 주목해 봅니다.

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 아몬드, 호두, 땅콩 보다는 덜 알려진 견과류입니다. 최근 슈퍼푸드로 알려지면서 많은 사람들이 관심을 갖게 되었죠. 이 견과류를 생각보다 찾는 사람들이 비교적 적어 아직까지는 브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)를 먹어본 사람들이 생각보다 적습니다.

점차 브라질너트를 찾는 사람들이 늘어 요즘에는 제법 많은 사람들이 브라질너트를 좋아하죠. 그 이유는 바로 그 효능 때문입니다. 식이섬유가 풍부하게 들어 있어 장 운동을 돕는 역할을 하거든요. 또한 소화가 잘 될 수 있도록 해주고 변비 예방에도 도움이 되기 때문에 꾸준히 드시면 건강에 도움이 돼요.

활성산소를 제거하는 데도 탁월한 역할을 하죠. 세포를 재생하거나 노화를 방지하는데도 좋아요. 이뿐만이 아닙니다. 콜레스테롤 수치를 조절해주고, 혈액순환, 심혈관질환을 예방해줘요. 또 있어요. 면역력 향상 등 그 효능이 매우 많답니다.

오늘은 셀레늄의 왕 브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)가 어디에 좋은지, 그리고 어떻게 먹는 것이 좋은지 알아보려 합니다. 이 식품의  효능과 복용법, 원산지, 하루 권장량, 부작용 등에 관해 알아보려 합니다. 오늘은 슈퍼 푸드로 알려진 브라질너트 드시고 건강도 꼭 챙기면 좋겠습니다. 아울러 다른 몸에 좋은 건강식품도 함께 드시길 바랍니다.

브라질너트는 셀레늄이 많아 건강에 좋습니다.

브라질너트는 아마존산 견과류

브라질너트 자생지는 아마존 열대우림

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)의 고향은 어디일까요. 그것도 모르냐고요. 벌써 아셨어요. 참 대단하네요. 맞아요. 이름에 나와 있네요. 이 너트의 고향은 지구의 허파라고 불리는 브라질이나 페루 등 아마존 열대우림에서 자생하는 식물입니다. 500년 이상 자라는 장수식물이라고 해요. 나무에 열리는 단단한 껍질 속 열매가 450일 동안 자라 나무 밑으로 떨어져야 수확할 수 있는 귀한 나무 열매라고 하네요.

그렇다면 왜 브라질너트가 주목받는 것일까요. 바로 브라질너트 속에 슈퍼 미네랄로 불리우는 셀레늄이 많이 들어있기 때문이죠. 이게 뭐냐고요. 셀레늄은 세계보건기구(WHO)에서 사람이 꼭 섭취해야 될 필수 영양소로 지정한 것이죠. 셀레늄은 인체의 간, 신장, 심장, 비장에 분포되어 있는 미량의 원소로 항산화 효소의 성분으로 꼭 필요한 영양소입니다. 그만큼 중요하다는 거죠.

브라질너트엔 셀레늄이 어느 정도 있길래

셀레늄은 항산화 효소로 역할을 하는 영양소이죠. 브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)에는 셀레늄이 100g기준 1.19ug가 들어 있습니다. 셀레늄 함량은 셀레늄이 100g기준 1.19ug인데 이는 브로콜리의 약 767배, 마늘의 약 135배입니다. 미국 농무부 USDA에 등록된 6,898개 식품 중에서도 셀레늄 함량이 많은 것으로 손꼽힙니다. 이 정도면 셀레늄이 정말 많다고 할 수 있어요. 당연히 우리가 이를 자주 섭취해야 겠죠.

브라질너트에는 셀레늄만 있는 게 아닙니다. 이 외에도 칼슘, 식이섬유, 비타민B, 비타민C, 필수아미노산 10종, 미네랄, 불포화지방산 등 다양한 영양소가 들어 있습니다.

브라질너트 넌 도대체 어떤 견과류니?

요즘 슈퍼 푸드로 알려지면서 부쩍 뜨고 있는 브라질너트는 브라질, 볼리비아, 페루 등 아마존 북부 지역에서 주로 생산이 됩니다. 영양성분이 풍부해서 ‘아마존 열대 우림의 보석’이라 불리는 견과류입니다. 브라질너트는 그 모양이 다소 낯설게 생겼습니다. 그 모양을 볼까요. 코코넛처럼 원모양의 두껍고 거친 나무질의 껍질로 감싸져 있습니다.

브라질너트 알고 보니 셀레늄의 왕

브라질 너트를 흔히 말해 ‘지구상에서 으뜸으로 꼽히는 열매라고 하며 천연 셀레늄의 보고’ 라고 부릅니다. 브라질너트는 베네수엘라, 브라질, 페루, 볼리비아, 콜롬비아 및 아마존 강 등지에서 자라는 견과류로, 수백 년에 걸쳐서 아마존 원주민의 중요한 식량 자원이 되어 준 신비의 열매로 잘 알려져 있습니다.

브라질너트를 조금 더 상세하게 살펴볼까요. 브라질너트 나무는 높이 약 50m, 직경이 1-2m까지 자라는 대형 나무랍니다. 그 수명이 500년 이상 살 수 있다고 합니다. 대단하죠. 이런 나무에 열리는 열매죠. 브라질너트는 420일 동안 자란 열매에서 수확 되는 양이 20알 정도 밖에 되지 않는 아주 귀한 열매라고 해요.

브라질너트는 셀레늄 뿐만 아니라 마그네슘, 식이섬유, 칼륨 등 우리 몸에 이로운 성분들이 많이 들어 있어요. 브라질너트는 땅콩이나 아몬드 등 다른 견과류과 비교 하면 크기가 큰 편이며, 고소한 맛은 다소 떨어지지만 풍부한 영양소를 들어 있다는 장점이 있습니다.

브라질너트 도대체 어떤 식물이길래

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 견과류에 속하는 식품으로 미국 농무부 USDA 기준 셀레늄 들어있는 으뜸으로 주목받은 식품 중의 하나 입니다. 브라질너트의 주요 영양 성분으로는 셀레늄, 오메가-3, 불포화 지방산 등이 있습니다.

그중 많은 천연 미네랄 셀레늄은 체내에서 스스로 생성할 수 없어 음식으로 섭취해야 될 것으로 권고되는 영양소입니다. 우리가 자주 먹는 채소에도 셀레늄 양은 0.05㎍ 이하라고 하니 부담없이 한 알이면 성일 1일 하루 권장량 60㎍을 충족할 수 있습니다.

브라질너트 어떤 견과류일까

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 브라질과 페루 등 아마존 밀림 지역에서 자라는 원주짐들의 주된 영양 공급원이었습니다. 1년 넘게 자란 나무 열매에서 대략 20알 정도만 채취 가능한 아주 귀한 견과류입니다.

오메가3 같은 불포화지방산은 물론이거니와 WHO에서 꼭 섭취할 것으로 꼽히는 영양소로 지정한 강력한 항산화 성분의 셀레늄이 풍부합니다. 하지만, 우리나라 토양은 셀레늄 함량이 낮아 한국인의 셀레늄 섭취량은 현저히 낮은 편입니다.

또한 음식으로만 셀레늄을 섭취할 수 밖에 없는데 브라질너트에는 브로콜리의 767배, 아몬드의 468배에 달하는 셀레늄이 들어 있습니다. 미국 농무부 등록 식품 중 셀레늄 함량이 높은 식품입니다. 하루 2~3알이면 하루 권장 섭취량을 너끈히 채울 수 있습니다.

브라질너트효능 영양성분 셀레늄의 왕

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 셀레늄의 왕이라고 불릴 정도로 셀레늄이 풍부하게 들어 있습니다. 브라질너트 한알에 들어있는 셀레늄의 양은 굴의 24.9배, 참치의 21.1배가 될 정도로 셀레늄이 많이 들어있습니다.

브라질너트에는 셀레늄 외에도 칼슘, 철분, 칼륨, 단백질, 인, 아연, 오메가 3 등 다양한 영양소를 포함하고 있습니다. 미국농무부 USDA 등록된 식품 중 셀레늄 함량이 단연 으뜸으로 손 꼽힐 정도입니다.

브라질너트 효능 참 많아요

브라질너트 노화방지에 좋아요

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)에 셀레늄이 많이 들어있습니다. 셀레늄은 세계보건기구 (WHO)가 선정한 필수 영양소나로 꼽았는데 우리 몸의 노화를 방지하는 항산화 물질입니다. 체내 생성이 불가능하기 때문에 음식으로 섭취해야 합니다. 브라질너트에는 비타민C, E성분이 들어있어 우리 몸속의 활성 산소를 제거 해주어 신체의 변성을 막고 피부 노화를 늦추어 줄 뿐 아니라 피부 미용과 백내장에도 효과가 있습니다.

브라질너트 효능 면역력 증진에 좋아요

브라질너트 효능 중 면역력 증진에는 셀레늄 뿐만 아니라 마그네슘과 오메가3, 비타민 E등 우리몸에 중요한 성분 다량 포함하고 있기 때문이며, 또한 혈중 콜레스테롤 수치를 떨어뜨려 주는 효능도 가지고 있습니다.

브라질너트 면역력 향상 갑상샘 질환에 좋아요

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛) 속의 셀레늄은 면역력 향상을 해주는 역할도 합니다. 갑상샘 호르몬 분비와 활성을 조절해줘 갑상샘 질환을 예방해줍니다. 우리 몸에서 갑상선은 갑상선 호르몬(T4)을 생성하고 분비시키는 기관으로 체온을 지켜주는 기능과 각종 대사 작용에 중요한 역할을 담당하는데요. 셀레늄 성분이 갑성선 호르몬을 활성화 된 모양으로 전환해주는 기능이 있어서 갑상선 기능을 보조하는 효과가 있습니다.

브라질너트 효능 항암 및 해독작용에 좋아요

브라질너트를 항암 견과류라고 부릅니다. 그 이유는 브라질너트에는 셀레늄이 풍부하기 때문입니다. 이 셀레늄은 체내 면역력을 높여주어 암세포가 스스로 소멸하도록 돕기 때문에 암세포 저격수라고도 부릅니다.

뿐만 아니라 강력한 항산화력을 가지고 있는데, 보통 항산화 비타민E 보다 약 3000배 정도 높은 항산화력을 가지고 있어서 체내 활성 산소를 제거해주어 암세포가 발생되는 것을 예방해주는 역할도 하고 있습니다. 우리 몸에는 매일 5000여 개의 암세포가 생겨나는데 이 암세포를 없애는 데도 셀레늄이 중요한 역할을 한다고 합니다.

브라질너트 제대로 먹어야 보배

브라질너트 먹는 방법 샐러드 요거트와 함께 먹으면 좋아요

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 하루에 너무 많은 양을 섭취하면 셀레늄 중독 우려가 있기 때문에 하루에 1~2알 정도만 먹는 것이 좋습니다. 브라질너트는 그냥 먹어도 좋지만 다른 견과류와 함께 먹으면 더더욱 좋습니다. 또한 샐러드에 넣어서 먹거나, 요거트에 넣고 먹으면 고소한 맛을 즐기실 수 있습니다.

브라질너트는 그냥 먹어도 좋지만 견과류를 대신하여 음식으로 활용해 조림류의 반찬에 견과류 대신 넣어도 좋습니다. 또한 우유나 두유 등에 잘게 부숴서 섞어 식후에 간편하게 먹어도 좋습니다.

브라질너트 먹는법 다른 음식과 더불어 먹어도 좋아요

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 다른 견과류처럼 고소한 맛이 있습니다. 따라서 그대로 먹거나 우유, 바나나와 갈아서 아침식사 대용으로 먹으면 좋습니다. 브라질너트 효능 제대로 섭취하기 위해서는 양배추, 브로콜리와 함께 먹어도 좋습니다. 십자화과 채소에는 설포라판이 들어 있어 셀레늄이 들어 있는 이들 식품과 더불어 섭취하면 시너지 효과를 높일 수 있고 맛과 영양을 잡을 수 있기 때문입니다.

이 밖에도 식초에 절인 브라질너트 절임도 좋습니다. 식초와 브라질너트가 궁합이 잘 맞기 때문입니다. 쌈채소와 함께 먹기 좋은 고소한 것을 넣은 저염 쌈장을 만들어 먹거나 잘게 부숴 샐러드와 뿌려 먹어도 좋습니다.

브라질너트 선택하는 꿀팁

가공 않은 천연의 브라질너트면 더 좋아요

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)는 아마존의 신비라고도 불리는 만큼 아마존에서 수확하는 열매가 좋습니다. 브라질너트는 아마존 저지대에서 500년 이상 자생하는 나무의 열매입니다. 특히 420일 이상 자라나고 허가를 취득한 원주민들만 수확이 가능하기 때문에 이런 제품인지 확인 후 선택하신다면 보다 믿을 수 있는 자연 그대로의 브라질너트를 섭취할 수 있습니다. 특히, 가공 안 힌 천연의 제품이면 더욱 좋습니다.

브라질너트 제대로 먹는법 꿀팁

브라질너트를 잘 으깨어서 요플레, 플레인 요거트 등에 함께 넣어 맛있게 드시는 방법이 있습니다. 이렇게 하면 어린아이들이 먹기에도 부담이 없을 수 있습니다. 멸치볶음을 할 때 브라질너트를 넣어서 함께 볶아주면 맛과 건강을 함께 챙길 수 있는 반찬으로 활용할 수 있습니다. 브라질너트를 그대로 먹는 방법으로 어른 기준으로 약 4~5개정도 권장량입니다.

브라질너트 효능 많아 생으로 먹어야

항암 효과와 암세포 성장을 억제합니다. 혈관 질환 개선에 좋습니다. 노화 방지, 치매 예방, 피부 건강에 도움을 줍니다. 전립선 건강, 만성 피로에 효과가 좋습니다. 브라질너트의 셀레늄은 열을 가하면 파괴되기 때문에 생으로 섭취하는 것이 영양 손실을 줄이는 방법입니다. 또한 콜리플라워와 함께 먹으면 항암효과가 13내나 높아진다고 합니다.

​브라질너트 어떤 맛일까

브라질너트(브라질넛트, 브라질넛)의 맛은 약간 오묘합니다. 처음에는 별다른 맛이 안나다가 4-5초 정도 입안에서 잘게 부수면 점점 고소해집니다. 이를 표현으로 보면 처음에는 ‘무슨 맛이 이래?’ 하다가 좀더 오래 입안에서 음미하니 맛이 괜찮습니다. 어느 정도 입안에서 맴돌아야 고소해진다는 신기하면서도 매력적입니다. ​브라질너트는 보기보다는 딱딱하지는 않기 때문에 혹시 딱딱할까봐 걱정하는 분은 마음 놓아도 됩니다. 습관처럼 하루 두 알, 오독오독 부드럽게 넘어가는 식감을 가졌습니다.

브라질너트 복용법

브라질너트는 고소하고 맛이 좋아 그냥 먹어도 충분합니다. 대신에 하루에 먹어야되는 섭취양을 지켜주는게 좋습니다. 1-5세는 하루 많아야 1/2알 정도 섭취하면 좋습니다. 특히, 6~11세는 하루 1알, 12세~어른은 하루 2알 정도입니다.

브라질너트는 크게 부담 없는 맛입니다. 간식처럼 식탁 위 병에 넣어두고 두알씩 먹을 수 있어 간편한 편입니다. 아침에 요구르트에 섞어서 먹어도 좋습니다. 우유와 과일, 브라질너트 넣고 위잉 갈아서 쉐이크처럼 먹어도 좋습니다.

브라질너트는 아몬드 같은 견과류 종류라 하루에 1~2알 정도만 간식처럼 먹어줘도 몸에 좋다고 합니다. 많이 섭취하면 부작용이 있기 때문에 안 좋습니다. 브라질너트에 들어 있는 셀레늄 성분을 너무 많이 섭취하게 되면 중독으로 구역질 등 부작용이 있을 수 있다고 합니다.

브라질너트 현명하게 구입 요령

브라질너트 파는 곳서 구입…페루산 정식 통관 제품이 좋아

현명하게 브라질너트를 구입하려면 남미 청정지역인 페루산인지 여부를 살펴보면 좋습니다. 최근 항공 직수입으로 정식 통관된 제품인지 알아봐야 합니다. 유통단계가 단순한 신선한 제품인지 확인합니다. 파는 사람이 믿을 수있는 지, 팔 제품의 값은 적절한지 요모조모 따져봐야 합니다.

​페루는 고퀄리티의 견과류가 생산되는 곳으로 유명한데요, 브라질너트 역시 그 중의 하나입니다. 브라질너트파는곳을 알아보는 분들 중 상당수가 페루에서 들여온 것들을 구하는 것도 바로 이런 이유 때문입니다.

견과류 경우엔 제품별로 나눈 것에 따라 퀄리티의 차이가 꽤 큰 편입니다. 같은 페루산이라도 어떤 퀄리티의 제품이냐에 따라 제품별 분류나 단가, 흡족함 등이 전부 달라질 수가 있다는 점도 꼭 기억을 해주셨으면 합니다. 언제 수입된 것인지도 한 못을 하는 편입니다.

좋은 브라질너트는 알의 크기가 굵고 고르며 먹었을 때 브라질너트 특유의 맛과 고소한 향이 상당히 강한 게 특징입니다. 보통 견과류의 제품별 분류로 나누는 기준은 알의 크기나 모양, 맛, 색, 그리고 향이 어느 정도나 강한지에 따라 결정이 됩니다. 특히 수입된 지 얼마 안 된 제품을 골라야 합니다. 오래된 견과류는 쩐내같은 눅눅한 느낌이 듭니다.

정식으로 통관 절차를 거쳐 들여온 정품인지도 중요합니다. 잔류 농약 성분 검사에서부터 중금속, 독성 등의 모든 유해 성분에 대한 검출 시험을 통과했는지도 알아봐야 합니다. 제품의 퀄리티 못지않게 중요한 게 바로 안전성입니다. 견과류는 먹기에 편하다는 게 큰 장점입니다. 따로 차로 끓인다거나 분말로 만들어 먹을 필요 없이 그냥 가공된 그대로 드시면 됩니다.

페루산이 그나마 믿을만한 것은 페루에서는 아무나 브라질너트를 수확할 수 있는게 아니라 허가 받은 사람만이 420일 이상 자란 열매만을 채취할 수 있도록 하고 있다고 합니다. 그렇다보니 페루는 다른 나라와 견주어 고품질의 브라질너트를 생산하는 국가라고 할 수 있습니다. 브라질너트는 보관 날짜가 오래될수록 신선도가 떨어지기 때문에 갓 수확한 것을 섭취하는 게 좋습니다.

브라질너트 부작용도 챙겨야

브라질너트 알레르기 있거나 소화력 떨어지는 분들 요주의

견과류에 알레르기가 있으시거나, 견과류를 소화력이 떨어지는 분들은 주의하는 것이 좋습니다. 하루 1~2개 정도로도 셀레늄 하루 섭취량을 충분히 채울 수 있다고 합니다. 규칙적으로 섭취하는 사람들은 적정량을 준수하는 것이 무엇보다 필요합니다. 많은 양을 장기적으로 섭취하면 토하기나 설사 등 부작용이 생길 수 있다고 합니다.

브라질너트에는 셀레늄 성분이 가득 들어 있습니다. 셀레늄 성분이 우리 몸에 중요한 역할을 한다고 해서 많이 섭취하면 안됩니다. 브라질너트의 하루 권장량은 2개 정도라고 합니다. 2개에 하루에 필요한 셀레늄의 양이 들어있기 때문에 하루 딱 2개까지가 알맞다고 합니다. 만약 2개를 지나치게 초과해서 드시면 오히려 부작용이 올 수도 있다고 하니 딱 2개까지만 드시는 게 좋다고 합니다.

브라질너트는 미네랄이 풍부한데요. 하루 권장 섭취량이 어른 기준으로 50-200㎍ 정도로 이 양을 기준으로 본다면 브라질너트는 하루에 약 20g(5개 정도) 섭취하는 것이 알맞다고 하니 그 이상으로 셀레늄을 과잉 섭취하게 되면은 위장장애, 탈모, 피부발진, 손발톱이 부스러지는 현상 등이 발생될 수 있습니다. 그 외에도 토하기나 복통, 설사, 피로감 등의 부작용이 있을 수 있으니 과다 섭취하지 마시고, 하루 권장 섭취량을 꼭 지켜 드시는 것이 중요합니다.

지금까지 브라질너트에 관해 알아보았는데요, 충분히 이해를 하셨나요. 이해를 다 못하셨다고요. 그래서 다시 한번 복습 삼아 정리를 해봤습니다. 브라질너트는 브라질과 페루 등 아마존 열대우림에서 자생하는 식물이죠. 슈퍼 미네랄로 불리는 셀레늄이 많이 들어 있어서 사람이 먹어야 되는 필수 영양소로 WHO에서 지정했어요.

노화방지에 좋고, 면역력 증진, 갑상샘 질환에 좋아요. 항암 및 해독작용을 해줘요. 많은 양을 섭취하면 셀레늄 중독 우려가 있어서 하루에 1~2알 정도만 먹으면 좋아요. 다른 견과류와 함께 먹으면 더더욱 좋아요. 가공을 안 한 천연의 브라질너트면 더 좋습니다.

요플레나 플레인 요거트 등과 더불어 먹으면 좋아요. 생으로 드시고, 구입땐 전문점서 페루산 정식 통관된 제품을 골라야 합니다. 알레르기가 있거나 소화력이 떨어지는 분들은 주의하는 게 좋아요. 아셨죠. 브라질너트 먹는 것도 지혜가 필요해요. 맛있게 드시고 건강까지 한꺼번에 챙기자고요.

Brazil nut benefits I’m hooked. Of course I am. It’s good for you. Yes, it’s good for you. Yes, it’s good for you. Is it really good for you? People are very interested in health foods these days. They eat everything from frogs to snakes to herbs that are said to be good for their health and virility.

The desire to live a long life is strong, and I wonder if living a long and healthy life is the best goal in life. As if to reflect this trend, many people are actively eating healthy foods. If you look at the mass media, there are programs that introduce healthy foods every day.

It would not be an exaggeration to say that we are living in a flood of health food information, but it is not easy to get information about whether these health foods are suitable for us. There is a lack of such information, and there is still a thirst to quench it.

Nowadays, a lot of foreign foods are coming into Korea, and rare foreign foods that were once unavailable are now very easy to buy around us thanks to the development of transportation and frequent communication with foreign countries. If you go to the local supermarket near your home, you can buy fruits such as bananas and pineapples that were once difficult to see.

So, in an era where foreign foods are all around us, we can take advantage of these foods to take care of our bodies and stay healthy. They’re also more affordable than ever, so it’s easier than ever to take care of yourself if you’re well-informed and have access to good health information. I’d like to focus on one nut in particular that’s been gaining a lot of attention lately: Brazil nuts.

Brazil nuts are a lesser-known nut compared to almonds, walnuts, and peanuts. It’s only recently been recognized as a superfood and has gotten a lot of attention, but it’s still a nut that fewer people have tried than you might think.

Nowadays, quite a few people are discovering them, and the reason for this is because of their health benefits. They’re high in fiber, which helps with bowel movements, which helps with digestion and prevents constipation, so if you eat them regularly, they’re good for you.

It’s a great scavenger of free radicals, so it’s great for cell renewal and anti-aging. It’s also great for cholesterol control, blood circulation, and cardiovascular disease. It’s great for immunity, and there’s a lot more.

Today, we’re going to take a look at the king of selenium, the Brazil nut, to see where it’s good for and how to eat it. We’re going to look at the benefits of Brazil nuts, how to take them, where they come from, recommended daily amounts, side effects, and more. We hope you enjoy this superfood and take care of your health.

Brazil nuts are native to the Amazon
Brazil nuts are native to the Amazon rainforest

Where are Brazil nuts (brassica nuts, brazil nuts) native to? No, you didn’t know that. You already knew that. That’s great. Yes, it’s in the name. They’re native to the Amazon rainforest, which is often referred to as the lungs of the earth, and is found in countries like Brazil and Peru. It’s said to be a long-lived plant, growing for more than 500 years, and the hard-shelled fruit that opens on the tree grows for 450 days before it falls to the bottom of the tree, where it can be harvested.

So why are Brazil nuts getting so much attention? It’s because they contain a super mineral called selenium. What is it? Selenium is listed by the World Health Organization as an essential nutrient for human consumption. It’s a trace element found in the liver, kidneys, heart, and spleen of the human body, and it’s a component of antioxidant enzymes. So it’s important.

Brazil nuts have some selenium.

Selenium is an antioxidant enzyme, and Brazil nuts contain 1.19 ug of selenium per 100 grams. The selenium content of 1.19 ug per 100 grams is about 767 times that of broccoli and about 135 times that of garlic. Out of 6,898 foods registered with the USDA, it ranks #1 in selenium content. That’s a lot of selenium, and it’s no wonder we should be eating it so often.

But selenium isn’t the only nutrient in Brazil nuts. They also contain calcium, dietary fiber, B vitamins, vitamin C, 10 essential amino acids, minerals, and unsaturated fatty acids.

Brazil nuts, what are you?

Brazil nuts are a superfood that’s getting a lot of buzz these days, and they’re primarily grown in the northern Amazon region of Brazil, Bolivia, and Peru. They’ve been called the “jewel of the Amazon rainforest” for their nutritional content.  Brazil nuts are a bit of an odd-looking nut – they’re shaped like a coconut, with a thick, rough, woody shell.

Brazil nuts are the king of selenium

Brazil nuts are often referred to as “the most perfect fruit on earth” and a treasure trove of natural selenium. Native to Venezuela, Brazil, Peru, Bolivia, Colombia, and the Amazon River, Brazil nuts are known for their mysterious fruit that has been an important food source for indigenous Amazonians for hundreds of years.

Let’s take a closer look at the Brazil nut tree: it’s a large tree that can grow up to 50 feet tall and 1-2 meters in diameter, and is said to live for over 500 years.  Brazil nuts are very rare, with only about 20 nuts being harvested from a tree that grows for 420 days.

Brazil nuts are high in selenium, as well as magnesium, fiber, potassium, and other nutrients that are beneficial to the body. Brazil nuts are larger than other nuts, such as peanuts and almonds, and they don’t have the same nutty flavor, but they have the advantage of being packed with nutrients.

What is a Brazil nut?

Brazil nuts (Prunus amygdalus, Brazil nut) belong to the tree nut family and are one of the top selenium-rich foods according to the USDA. The main nutritional components of Brazil nuts include selenium, omega-3s, and unsaturated fatty acids.

The most abundant of these, selenium, is a naturally occurring mineral that the body cannot produce on its own and must be obtained from food. Many of our favorite vegetables contain 0.05 μg or less of selenium, so one tablet is enough to meet the recommended daily allowance of 60 μg per day for adults.

What are Brazil nuts?

Brazil nuts (BRAZILNUT, BRAZILNUT) were once the main source of nutrition for the circumambulators that grew in the Amazonian jungles of Brazil and Peru. It’s a very rare nut, with only about 20 nuts harvested from a tree that grows for over a year.

They are rich in unsaturated fatty acids like omega-3s, as well as selenium, a powerful antioxidant that has been designated as an essential nutrient by the WHO. However, the soil in Korea is low in selenium, which means that the selenium intake of Koreans is significantly low.

In addition, we should only get selenium from food, and Brazil nuts contain 767 times more selenium than broccoli and 468 times more than almonds. They have the highest selenium content of any food on the U.S. Department of Agriculture’s list. Just two to three servings a day are enough to meet the recommended daily allowance.

Brazil Nut Nutrition Facts The King of Selenium

Brazil nuts are so rich in selenium that they’ve been called the king of selenium. A single Brazil nut contains 24.9 times the amount of selenium found in oysters and 21.1 times the amount found in tuna.

In addition to selenium, Brazil nuts contain calcium, iron, potassium, protein, phosphorus, zinc, and omega-3s. They’re one of the top selenium-rich foods on the USDA list.

Brazil nut benefits
Brazil nuts are good for anti-aging

Brazil nuts are a great source of selenium. Selenium is one of the World Health Organization’s (WHO) essential nutrients and is an antioxidant that protects the body from aging. Since the body can’t produce it, you have to get it from food. Brazil nuts contain vitamins C and E, which remove free radicals in the body, preventing degeneration of the body and slowing down skin aging, and are also effective for skin beauty and cataracts.

Benefits of Brazil nuts for immunity

One of the most important benefits of Brazil nuts for immunity is that they contain high amounts of magnesium, omega-3, and vitamin E, as well as selenium, and they also have the ability to lower blood cholesterol levels.

Brazil nuts boost immunity and are good for thyroid conditions

The selenium in Brazil nuts (Prunus amygdalus) is not only an immune booster, but it also regulates thyroid hormone secretion and activity, which can help prevent thyroid disease. In the body, the thyroid gland produces and secretes thyroid hormone (T4), which plays an important role in maintaining body temperature and various metabolic processes. Selenium helps to convert thyroid hormone into an active form, thus supporting thyroid function.

Benefits of Brazil nuts for cancer prevention and detoxification

Brazil nuts are called anti-cancer nuts because they are rich in selenium, which is also known as a cancer sniper because it boosts the body’s immune system and helps cancer cells kill themselves.

It also has powerful antioxidant properties, about 3,000 times higher than the common antioxidant vitamin E, which helps scavenge free radicals in the body, preventing cancer cells from developing. There are about 5000 cancer cells in the body every day, and selenium plays an important role in killing them.

Brazil nuts are a treasure when eaten properly
How to eat Brazil nuts in salads with yogurt

Eating too many Brazil nuts a day can lead to selenium poisoning, so it’s best to stick to one or two a day. Brazil nuts are great on their own, but they’re even better when combined with other nuts. You can also add them to salads or stir them into yogurt for a nutty flavor.

Brazil nuts can be eaten plain, but they can also be used as a nut substitute in stews, as a side dish to stewed foods, or crushed and mixed with milk or soy milk for a quick snack after a meal.

How to eat Brazil nuts with other foods

Brazil nuts (also known as brazil nuts) have a nutty flavor like other nuts, so they can be chewed on their own or blended with milk or banana for a quick breakfast. To get the full benefits of Brazil nuts, pair them with cabbage and broccoli. This is because cruciferous vegetables contain sulforaphane, so eating them with these selenium-containing foods can create a synergistic effect and combine flavor and nutrition.

Another great option is pickled Brazil nuts in vinegar, as vinegar and Brazil nuts go well together. You can make a savory, low-sodium dip to go with your pickled veggies, or crumble them up and sprinkle on salads.

Tips for choosing Brazil nuts
Natural, unprocessed Brazil nuts are better

Brazil nuts (also known as brassica nuts) are often referred to as the mystery of the Amazon, so it makes sense that they should be harvested in the Amazon. They are the fruit of a tree that has been native to the Amazon lowlands for over 500 years, and because they grow for over 420 days and can only be harvested by authorized indigenous people, it’s important to make sure you’re getting the most natural, unprocessed, and unadulterated product possible.

Tips for eating Brazil nuts properly

A delicious way to enjoy Brazil nuts is to crush them up and add them to yogurt, plain yogurt, etc. This can make them more palatable for young children. You can also add Brazil nuts to sautéed anchovies for a delicious and healthy side dish. The recommended serving size for adults is about 4-5 Brazil nuts.

Benefits of eating Brazil nuts raw

Anti-cancer properties and inhibit cancer cell growth. They are good for vascular disease. Helps with anti-aging, dementia prevention, and skin health. Good for prostate health and chronic fatigue. The selenium in Brazil nuts is destroyed by heat, so eating them raw reduces nutrient loss. Also, eating them with cauliflower has been shown to increase their anti-cancer effects by 13%.

What do Brazil nuts taste like?

The flavor of Brazil nuts is a bit of a mystery. At first, it doesn’t taste like much, but after chewing for about 4-5 seconds, it becomes more and more savory. To put it another way, at first you’re like, “What does this taste like?” but then you chew it a little longer and it tastes good. It’s interesting and fascinating that it takes some chewing to get the flavor. Brazil nuts aren’t as hard as they look, so if you’re worried about them being hard, don’t be. They have a soft texture that goes down easily, two a day, out of habit.

You might also like to read
Foods My Body Hates and Foods It Loves

How to Use Brazil Nuts

Brazil nuts are so nutty and flavorful that you can eat them on their own. However, it’s a good idea to stick to a daily serving size. Children ages 1-5 should eat a maximum of 1/2 a handful per day, children ages 6-11 should eat a maximum of 1 handful per day, and children ages 12 and adults should eat a maximum of 2 handfuls per day.

Brazil nuts don’t have an overwhelming flavor. They’re easy to keep in a jar on your kitchen table for snacking. You can also mix them into yogurt in the morning. You can also blend them with milk, fruit, and Brazil nuts for a shake.

Brazil nuts are a type of nut, like almonds, so you can eat one or two a day as a snack, but you don’t want to eat too many because they can have side effects. Eating too much of the selenium in Brazil nuts can lead to toxicity, which can cause nausea and other side effects.

Tips for buying Brazil nuts wisely
Buy from a source that sells Brazil nuts, and make sure they’re from Peru and have been properly cleared.

The best way to buy Brazil nuts wisely is to make sure they come from Peru, a pristine region in South America. Make sure they’ve been recently imported by air and have been fully cleared. Make sure it’s a fresh product with a simple chain of custody. Make sure the seller is trustworthy and the price is right.

Peru is known for producing high-quality nuts, and Brazil nuts are one of them. This is why many people who are looking for a place to buy Brazil nuts are looking for those that are imported from Peru. It is important to remember that the quality of nuts varies quite a bit depending on the grade of the product. The grade, unit price, and satisfaction of the product can all change depending on the quality of the product, even if it is the same product from Peru. The time of importation is also a factor.

A good Brazil nut is characterized by a large, even kernel size and a fairly strong flavor and nutty aroma when eaten. In general, the criteria for grading nuts are the size and shape of the kernel, the taste, color, and how strong the aroma is, especially if they’ve just been imported. Older nuts will have a chewy, mushy feel.

It’s also important to make sure they’ve been through the proper customs procedures. Make sure they’ve been tested for everything from pesticide residue to heavy metals and toxins. Safety is just as important as quality. The best thing about nuts is that they’re easy to eat – you don’t have to brew them into a tea or powder them, you can just eat them as they are.

The good news about Peruvian Brazil nuts is that not just anyone can harvest them in Peru, but only authorized officials are allowed to pick them after they’ve been growing for at least 420 days. This makes Peru a country that produces higher quality Brazil nuts than other countries. The longer they are stored, the less fresh they become, so it’s best to eat them when they are freshly harvested.

Brazil nut side effects
Brazil nut allergies and digestive issues

If you’re allergic to nuts or have trouble digesting them, it’s best to be cautious. It’s been shown that you can meet your daily selenium requirement with just one or two nuts a day. For those who eat them regularly, it’s important to stick to moderation. Consuming large amounts over the long term can cause side effects such as vomiting and diarrhea.

Brazil nuts are packed with selenium. Just because selenium plays an important role in the body doesn’t mean you should eat too much of it. The recommended serving size for Brazil nuts is two per day. This is because two nuts contain the amount of selenium you need for the day. If you eat more than two, you may experience some negative side effects, so it’s best to stick to two.

Brazil nuts are rich in minerals, and the recommended daily intake of selenium is 50-200 ㎍ for adults, so based on this amount, about 20g (about 5 servings) of Brazil nuts per day is adequate, so if you consume too much selenium, you may experience stomach upset, hair loss, skin rashes, and brittle nails. Other side effects may include vomiting, stomach pain, diarrhea, and fatigue, so it is important not to overdo it and stick to the recommended daily intake.

So, that’s all we’ve learned about Brazil nuts, but we’re not sure if we’ve covered everything, so here’s a quick refresher. Brazil nuts are a plant native to the Amazon rainforest in Brazil and Peru. They’re high in selenium, a super mineral that’s recognized by the World Health Organization as an essential nutrient for humans.

It’s good for anti-aging, immunity, thyroid, anti-cancer, and detoxification. Eating large amounts can lead to selenium poisoning, so stick to one or two a day, and combine them with other nuts, preferably whole, unprocessed Brazil nuts. Eat them raw, and if you buy them, make sure they’re from a specialty store, and that they’re from Peru, and that they’re certified. If you’re allergic or have digestive issues, be careful. As you can see, there’s a lot of wisdom in eating Brazil nuts, so enjoy them and be healthy.

umjiilbo

Recent Posts

심폐 건강 놀라운 치매 예방 효과…심폐 안 좋다면 꼭 해야 할 9가지

심폐 혹시 아세요? 심장과 폐를 의미합니다. 혹시 심장과 폐가 안 좋아서 호흡도 하기 힘들고 몸이…

20시간 ago

플라바놀 햄버거 피자 먹을 때 꼭 챙겨라?…코코아 속 이 성분 효능 5가지 비밀

플라바놀 성분 혹시 들어보셨나요? 금시초문이라고요? 맞아요. 잘 모르는 게 지극히 정상입니다. 사람들은 스트레스를 받으면 🍫달달한…

21시간 ago

파리꿈 파리잡는꿈 파리죽이는꿈 길몽? 흉몽?…파리꿈해몽 197가지 비밀

파리꿈 지난밤에 꾸었다면 기분이 찜찜하지 않던가요? 파리라는 존재 자체가 귀찮고 성가신 존재입니다. 무엇보다도 위생적으로도 몹시…

4개월 ago

신발꿈 새신발꿈 신발사는꿈 비밀?…신발꿈해몽 227가지 놀라운 풀이

신발꿈 혹시 어젯밤 꾸셨나요? 신발 자체가 늘상 신는 것입니다. 맨발로 다니는 게 건강에 좋다고 해서…

4개월 ago

모기꿈 모기잡는꿈 모기물리는꿈 길몽? 흉몽?…모기꿈해몽 337가지 비밀

모기꿈 혹시 꿔본 적 있나요? 안 그래도 더운데 모기 이야기 들으니 더 덥지 않나요? 아마도…

5개월 ago

딸꿈 딸 잃어버리는 꿈 길몽? 흉몽? 딸꿈해몽 277가지 놀라운 비밀

딸꿈 혹시 꿔본 적 있나요? 평소 가까이 하고 늘 곁에 있는 딸이  꿈에 나타나면 이상합니다.…

5개월 ago